lördag 11 december 2010

Svensk Akutsjuk Sjukvård


Jag väntar och väntar, vad väntar jag på? Kommer något att hända tror varken nu eller då. Det är inflation på doktorer, sköterskor som gömmer sig, antagligen är jag för frisk. Här på akuten bör man ligga som en fisk. Stirra på tapeter utav engångshandskar, inte direkt sådant som får ett hjärta att banka.
Det är snart tio timmar sen jag fick något i mig. Hade det varit utomlands - full kalabalik. I Sverige ska man hålla käften, le och sträcka ut tungan när kommando ges. Dock hjälper inga böner när hjärnans celler känns som ljusår ifrån ens medvetande. Svensk sjukvård anno 2010 - ETT EVIGT DOKTORSLETANDE!

Tillägnar ovanstående rader AKUTSJUKVÅRDEN I HELSINGBORG under ett besök i december 2010 när jag helt sonika gick hem efter fem timmars väntan på medicinakuten utan att ha sett röken av en doktor.

Inga kommentarer: